poniedziałek, 30 maja 2016

Idzie nowe...

W sumie, to blog ogrodowy, ale,ze kiedyś znajdował się w stopce mojego profilu na FO Oaza, dlatego wykorzystuję go do podania informacji.

Chcę już na dobre zamknąć drzwi za tymi wydarzeniami, więc informuję tylko,ze  nieetyczne zachowanie admina forum i moich byłych kolegów moderatorów, zmusiło nas, grupę 4 głównych moderatorów nie zgadzających się na takie sytuacje, do rezygnacji z pełnionych funkcji.  Opuszczenie przeze mnie forum jest naturalną konsekwencją braku zgody na to, co działo się i nadal się dzieje.

Poparło mnie sporo osób, od wielu dostałam wsparcie, które dźwignęło mnie z szoku i doła. Dziękuje tym osobom,że nie wahały się odezwać i były dla mnie podporą. Jedna z takich osób zapytała, czy nie warto byłoby założyć naszego własnego forum? Wytłumaczyłam więc, iz na informatyce sie nie znam i nie interesuje mnie zarządzanie forum - kocham rosliny, kocham je focić i pisać o nich. a jest co focić i o czym pisać, bo przez 13 lat kolekcjonowania host, w moim ogrodzie znalazło się ok.1500 ich odmian i gatunków. Rośnie  też ponad 200 gatunków/odmian paproci i całe mnóstwo roślin cienia.

Entuzjazm koleżanki ( Siberciu, buziaki) jednak udzielił się i mnie.Wraz z innymi jeszcze osobami podjęliśmy decyzję,że stworzymy forum fachowców, które będzie wspólna własnością, na którym własność i władza nie będą skupione w jednym ręku. W tej chwili prowadzone są rozmowy z informatykiem, który zajmie się osadzeniem forum w sieci a my kompletujemy materiał merytoryczny.

Oprócz dawnych moich wątków, które zakładałam na dawnym forum i które udało mi się skopiować, przygotowuję informacje o nieopisanych tam roślinach (głównie hostach, różanecznikach ale i kilku paprociach także ). Robię dużo zdjęć np wczoraj 1550 a dziś 650, tak, by udokumentować różne stadia rozwoju roślin.

Tak więc nowe forum dla zielonozakreconych rodzi się powoli... Nie napisze, że będzie od początku łatwo, tym bardziej, iż zamierzamy zachować pewien poziom merytoryczny: bez kradzieży zdjęć z internetu i wstawiania, jako swoje, czy plagiatów, które stały się początkiem naszych protestów i doprowadziły do wiadomego końca. W naszym gronie są autorytety - fachowcy znający się na drzewach i krzewach, paprociach, hostach i bylinach.  Szukamy odpowiednich ludzi, z odpowiednią pasją - wiedzą i zapałem, do pełnienia funkcji moderatorskich w działach 'Róże', 'Cebulowe (w tym lilie) , Piwonie, 'Irysy' ,pasjonata oczek wodnych, , skalniaków, sadu, warzywnika ,oraz  florysty .

Na nowym forum z otwartymi ramionami powitamy też majsterkowiczów ( altanki, wiaty, mostki, studnie, grille, ogrodzenia, drobne prace budowlane itp), podrożników, miłosników szeroko pojętej przyrody i fotografii przyrodniczej. Czekamy też na ludzi z pasją kulinarną i...każdego porządnego człeka, który zechce nam coś  pokazać i czegoś nowego nauczyć.

Pozdrawiam wszystkich czytelników bloga i zostawiam bezpośredni do siebie kontakt:
Facebook : Poll B. Kijańska
mail : Pola42@interia.pl


Kilka zdjęć z wiosennej Jędrzejówki













20 komentarzy:

  1. Dział 'Irysy' ma już chętnego do opieki nad nim. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poll... Kochana... słuszne kroki i kierunek właściwy. Trzymam mocno kciuki.
    Ewa - constancja

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje i czytaj tak dalej ja juz zamknołem konto na oazie prosiłem o zamknięcie wątków ale z tego co widze ich nie zamknęli :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. To byłem ja, Jarząbek, znaczy Paweł z Hanutkowa ;)

      Usuń
    2. kolejny banita to ja szczęśliwa posiadaczka Jaśkowej polany

      Usuń
  5. Poll trzymam kciuki za powodzenie przedsięwzięcia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z forami tak już jest. Dobrze jest przez jakiś czas, a potem już nie jest. Byłam na wielu, na Oazie (Debra z ogrodem w Afryce;-)także. Od dawna mam jedynie swoje blogi, takie malutkie własne miejsce. Tu będę zaglądać, bo wiele tu wiedzy o roślinach. Życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, złe doświadczenia .
      Owszem, cenie blogi, ale dla mnie ważne jest także spotykanie się z ludźmi ...Najpierw we wpisach na forum, potem spotkania w realu,czasem przyjaźnie bratnich dusz...Tego na blogu się nie znajdzie, jeśli już, to niezwykle rzadko.
      Bardzo dziekuję za życzenia i pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Ja oczywiście jak zawsze zapóźniona i tradycyjnie nie wiem o co kaman ( co zresztą snu z powiek mi nie spędza ). Jak musiało się ulać to się ulało, widać nadejszła pora. Podobnie jak Debra skupiam się na blogim, "wybita na niepodległość" jak to kiedyś określiła Marta. Z poznawaniem ludzi przez bloga idzie całkiem nieźle, spoko. Znaczy jakby mam opanowane. Przykro mi że nerwy miałaś, ale to zdaje się że nie tylko Ty ( cholera, wyprowadzić z równowagi naszą Romę, Siłę Spokoju, to jest wyczyn! ). Teraz głęboki oddech i czas na nowe pomysły. Coś się kończy, coś zaczyna!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tabciulu, juz doszłam do siebie. powinnam w zasadzie tam zalogować, aby przypomnie c, iz zapomnieli skasować to, co ich obowiązkiem było skasować, zwłaszcza,ze osoby które wystapiły o to po mnie, już mają profile skasowane. teraz rodzi się nowe i na nowym się skupiam. Ja cenię forumowanie za bezpośredni kontakt, tego nie ma na blogu i nie przekonuj mnie, że jest...Owszem, sporo osób zagląda, sporo komentuje, ale to nie to.

      Usuń
  8. Kochani, forum jest już osadzone tam gdzie trzeba, teraz informatyk ustawia wszystko odpowiednio, aby się zgrało i zagrało. Jesli ktoś z Was chciałby zajrzec, za kilka dni podam link - tutaj i na Fb. Tyczasem foćcie, obserwujcie swoje rośliny, jako i ja to robię.Nasze zdjęcia i informacje będą podwalinami nowego forum. Doszły też do mnie słuchy, iż na oazie znów zawżało...Nie warto kochani, to co się miało stać, już się stało i cokolwiek napiszecie zostanie odbite/zwekslowane .... Szkoda nerwów. :)
    Pozdrawiam Was ciepło i życzę, by ostatnie zawirowania pogodowe nie dotkneły Waszych ogrodów.
    Hosta la vista babe!
    Poll

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj,
    udało mi się odszukać Jędrzejówkę. Cieszę się ,że powstanie nowe forum o cieniolubach i nie tylko. Pozdrawiam,
    Joanna/Jo37

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Joasiu...tak z ciekawości, jak ją odnalazłaś?

      Usuń
    2. Poll - specjalnie nie błysnęłam intelektem. Roma podała swój nick na fb.
      Założyłam, że jesteś jej znajomą. Znalazłam Ciebie i znalazłam Twój blog.
      Na fb nie umiem się poruszać ale udało się.
      Nawet nie masz pojęcia jak się ucieszyłam jak zobaczyłam znajome liście.
      Pozdrawiam,
      Joanna

      Usuń
  10. Poll, dzięki postowi Siberii dowiedziałam się o nowym forum. Czekam z niecierpliwością :)
    Cieszę się bardzo, bardzo :D i trzymam kciuki.
    Halina / halszka

    OdpowiedzUsuń
  11. I ja tu trafiłam......Kto szuka, to znajdzie ;)
    Sądzę Polu, że jesteś kobieta konkretną i Twoje plany na pewno zrealizujesz.
    Trzymam kciuki za powodzenie.Pozdrawiam serdecznie.
    Danuta /danutal/

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochani, forum, choc jeszcze niedoskonałe, juz pracuje.Równolegle z pracą informatyków tworzą sie już posty merytoryczne, pierwsze watki ogrodowe i zaczatki baz.
    Póki co, ostrzegam,ze to widok dla ludzi o mocnych nerwach i tych, którzy chcą od początku współtworzyć nasz zielonozakręcony zakatek. pozdrawiam i zapraszam : zielonozakreceni.pl

    U góry jest klawisz 'Forum zielonozakręconych, trzeba na niego kliknąć.jest dośc mało widoczny, to jedna z zaplanowanych poprawek.

    Wiem,że zaglądają tu rózni ludzie - życzliwi i ci mniej życzliwi....
    Tych pierwszych zapraszamy i prosimy o pomoc w tworzeniu naszego nowego miejsca. Budujemy wszystko od podstaw, więc pracy jest dużo. Ja osobiście i szczególnie kłaniam się w stronę moich ukochanych hosciarzy,ktorzy nigdy mnie nie zawiedli, ale wypełnienia czekają watki bylinowe, paprociowe, różane, liliowe i wiele innych. posty, jeśli nie ma odpowiedniego działu, mozna pisac nawet w Kawiarence, moderatorzy przeniosą je na odpowiednie miejsce. Zapraszamy właścicieli ogrodów i ogródków, bez względu na ich wielkość i polożenie.
    Osoby, które zamierzaja zalogować, aby mącić spokój forum proszę ,by trzymali się od zielonozakreconych z daleka, tak jak ja trzymam się z daleka od miejsc, w których nie chce bywać.

    Pozdrawiam
    Poll

    OdpowiedzUsuń
  13. Polu, jestem z Tobą i ja :). Cieszę się również że Siberka zmobilizowała Cię do takiego działania. Oczywiście trzymam kciuki za udane przedsięwzięcie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)