czwartek, 10 września 2015

Zakupy (Targi Ogrodnicze w Berlinie -5.IX.2015)

O samych targach jesiennych w Berlinie pisałam w innym poście  , teraz kolej na zdobycze ...

Dla roślinomaniaków, targi ogrodnicze w Berlinie, to raj. Każdy mógł znaleźć dla siebie coś wg upodobań i na miarę możliwości finansowych. My jechaliśmy do Berlina głownie po paprocie i inne rośliny cieniolubne, oraz rozejrzeć się co nowego  w ogóle pojawia się w ofercie sprzedawców. Co kupiłam? Widoczną na zdjęciu turzycę palmową 'Ice Fountains'....


Mitella japonica variegata


Mitella stylosa var. makinoi


Kilka odmian rojników, w tym ślicznie rudawy 'Bronze Pastels'


 Beesia calthifolia


 Rozplenice ('Lady U' i 'Head Red) , oraz karłowata Cimicifuga japonica (prawdopodobnie odmianowa, ale nieoznaczona) i Dichromena colorata nie mają fotek.



 Dryopteris dickinsii ( mam mniejszy egzemplarz, więc kupiłam sporo większy)






I największa zagadka - 'Weihenstephan' -Polystichum setiferum  , o którym wiem tylko tyle, iż jest paprotnikiem wyselekcjonowanym  - jak to powiedział sprzedawca - w LVA 'Weihenstephan'. Teraz szukam jakichkolwiek informacji o tej paproci i...chyba jestem na dobrym tropie.:)


Dokupiłam też 2 szt Athyrium niponicum pictum 'Purple Garden' . Rok temu , również w Berlinie, kupiłam jedną sztukę a że ładnie komponuje się z innymi roślinami, postanowiłam dokupić następne egzemplarze do wąwozu paprociowego.

Co rok - wiosną i jesienią staram się uczestniczyc w kiermaszu w Berlinie,jesli chcecie zasięgnąc informacji  na temat tej imprezy, zapraszam na na nasze forum Zielonozakręceni. :)

2 komentarze:

  1. O jak ja Ci tych wszystkich paproci zazdroszczę. Ale tak pozytywnie. Myśmy właśnie obsadzali zacieniony zakątek. I tak tam właśnie paproci brakuje. A ceny w naszych szkółkach powalają. :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Dorotko, na naszym, własnie organizowanym forum planujemy otworzenie sklepiku z roślinami, które pochodzić będą z naszych ogrodów. Popularniejsz i rzadsze gatunki/odmiany o 100% zgodności za umiarkowane,dostosowane do rodzaju rosliny, ceny.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)