czwartek, 28 lutego 2013

Zima w Jedrzejówce

.... odpuszcza po trochu , choć to jeszcze luty. Śnieg powoli topi się, zrobiłam więc kilka zdjęć dokumentujących wygląd ogrodu w białej scenerii. Chwytających za serce widoków nie ma, ale latem, kiedy przyjdą upały, może ta biel trochę mnie ochłodzi ?
 Najbardziej widać, wystające spod śniegu zamarłe frondy paproci ( na fotce poniżej Athyrium filix-femina gat. i 'Dre's Dagger), epimedia, ciemierniki i ...nasienniki host. Piękną, bordowa barwę przybrał pięciornik trójząbkowy 'Nuuk' , który zachwyca mnie o każdej porze roku zmiennością koloru i wytrzymałością.
Zdrowo wyglądają rododendrony, dla których zima, jak dla wszystkich zimozielonych, była w tym roku i do tej pory łaskawa. Mnogość paków wróży obfite kwitnienie i azalii i Rh. Nic, tylko czekać do maja z nadzieją, że zima odejdzie na dobre i nie przypomni sobie o nas w czasie, kiedy będa kwitły.

moja rzeczka - Sąsiecznica




nasienniki host, wszędzie je widać


Ciemiernik cuchnący (Helleborus foetidus) od X próbuje zakwitnąć



 ubiegłoroczne frondy wietlicy samiczej (Athyrium filix-femina )


Athyrium filix-femina 'Dre's Dagger', malownicza nawet zimą




rododendrony wyglądają pięknie i zdrowo, ta zima , nie pozbawiła je urody


jeszcze biało ; rzut okiem na 2letnie hostowisko i...moje ślady :)


Epimedium rubrum , czerwono przebarwione liście na śniegu


przysypane śniegiem młode turzyce nowozelandzkie (Carex comans) 'Milk Chocolate'



pięciornik trójząbkowy 'Nuuk' przebarwił się na bordowy kolor
(Potentilla tridentata )

na starym hostowisku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)