wtorek, 27 stycznia 2015

Dawno mnie tu nie było... (XI.2014)

... czas może skreślić kilka słów, póki jeszcze wiosna nie zawładnęła całym moim czasem. Ubiegły sezon był dla mnie z różnych przyczyn stracony - najpierw przymrozki na przełomie maja i kwietnia tak zmroziły hosty,że wiele z nich do końca sezonu nie odzyskało swojej urody. Później postawiona przed faktem dokonanym wyjazdu moich dzieci na Wyspy, zmuszona byłam poświęcać swój czas wnukom, które zostały pod moją wyłączną opieką. W czerwcu zawiozłam maluchy do rodziców, ale w sumie, spędziłam na Wyspach niemal 2 miesiące. A ogród w tym czasie nie próżnował...Co prawda aż do jesieni grzebałam w Jędrzejówce starając się doprowadzić ją do stanu, jakiego bym sobie życzyła, jednak pewne rzeczy są nie do odrobienia.

Późną jesienią zabrałam się za prace na całkiem nowym miejscu, zwanym Sławojkowem. Miałam czas, by przemyśleć czego chcę, zwłaszcza,że z Anglii przyleciały ze mną spore ilości paproci zakupionych na Harrowgate Flower Show i innych imprezach ogrodniczych, których w UK jest całe mnóstwo. O tych zakupach zapewne skreślę kilka słów w osobnych postach a tymczasem nowa ,zagospodarowana część Jędrzejówki - Sławojkowo w trakcie prac - 30.XI.2014.

W tej części Jędrzejówki postanowiłam bardziej urozmaicić drzewno-krzewiaste nasadzenia, choć nadal głównie drzewami pozostały brzozy i sosny. Miejsce swoje znalazło tutaj sporo kiścieni , pierisów i rózaneczników. Postanowiłam też nieco urozmaicić teren, usypując pagórki i wały różnej wielkości. W trakcie realizacji jest dwuczęściowe oczko wodne, oraz zagłębiony okrąg, który docelowo mają zasiedlać paprocie. Zima zatrzymała te prace, ale zdążyłam choć wyściółkować rabaty korą, reszta , gdy zrobi się nieco cieplej.








Zielonozakreceni.pl

2 komentarze:

  1. Koliste zagłębienie pod paprocie wygląda ciekawie- utrzymasz/rozwiniesz je, czy powstaje tylko w celu wymiany gleby?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Błażeju! Okrąg będzie wgłębiony - już są zrobione do niego trzy schodki. Boki będą obłożone kawałami wapienia i piaskowca . To właśnie w nim zamieszkają paprocie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)