wtorek, 3 lutego 2015

Hosta Miss Poland

Kilka lat temu, gdy rozpoczynałam swoją hościaną przygodę, natrafiłam w małej szkółce na dziwną  hostę. Liście miała ciemnozielone, lekko burchlaste, ale jeden malutki odrost nieco różnił się od reszty. Na listkach widniały delikatne , żółtawe paseczki. Zakupiłam tą hostę i oddzieliłam zmutowany odrost. Od tamtej pory uprawiałam go stabilizując tzn oddzielając całe zielone odrosty od kłów streaked. Hosta nazwana przeze mnie Miss Poland, od 3 lat nie wypuszcza juz zieleńców, zaczęłam więc ją dzielić , aby po przekazaniu kolegom z forum , miała możliwość sprawdzenia sie w różnych warunkach.


 Jest dość szybka w namnażani i, stabilnie powtarza cechy. Jej kwiaty są lawendowe, ale nigdy nie udało mi się pozyskać z niej nasion - prawdopodobnie jest sterylna.

W ubiegłym roku wzięłam udział w akcji wzbogacania zdjęciami HostaLibrary, będąc chyba jedyną europejką w tym zamerykanizowanym towarzystwie. Wtedy to, wysłałam również zdjęcia i opis mojej hosty.... Niedawno Miss Poland znalazła się w HostaLibrary, wśród wielu innych host. Oto, jak się prezentuje.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)